Fredagarna

Jag har tänkt rätt mycket på en sak som återkommit till mig hela sommaren när jag sett barnen gå hem från skolan på fredagarna. Jag fylls av den där härliga känslan man hade då! Äntligen är det fredag! Det känns som om att man kan springa hur länge som helst och leka hela natten lång. Solen skiner lite och det blåser sådär lagom mycket. Och godis! När man kom hem efter fedagshandeln med mamma och pappa (vilket också ÄGDE) så fick jag alltid en Disney godispåse och satt som fastklistrad vid TVn vid Disneydags. För så var det, det gick inte att titta på Disneydags utan Disneypåse.
Man hade hela två dagar på sig att göra vad man ville och när man ville. Massa lek med vänner och sova över.

Vart tog det vägen? Är det för att man får för mycket frihet när man blir äldre så man kan tanka hem Disneydags och äta godis bäst när man vill? Och helgen, det innebär mest stress och bakfylla. Det kanske inte är så konstigt att det inte är lika kul när man är vuxen.

Nae, nu i helgen ska jag minsann gunga för hela slanten. Jag ska gunga tills jag spyr så att jag aldrig mer vill göra det igen... kanske... om jag inte går på kräftskiva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0