Tänket

Jag har tänkt på en sak. Idag är det ju livat om att ungdomar mår så mycket sämre mycket p.g.a stress. Många sjukskriver sig och hoppar mellan olika jobb för att hitta rätt. Jag är där ju nu..

Det är väl egentligen inte så konstigt att vi mår som vi gör? Med de jobb som tilldelas (eller som vi får slå våra armbågar blodiga för att få) är ju väldigt stressande och påfrestande. Höga och ibland orimliga krav ställa ofta och jag tycker att attityden "Du är ung - du orkar" måste utrotas. Så är ju inte riktigt fallet alla gånger.

De jobb som vi outbildade får är ju ofta skit. Sånt man tar för att ingen har förtroende för att vi kan klara annat. Alltså blir vi varslade till Callcenters och bemanningsföretag, för att det är i princip det vi kan få idag utan utbildning. Och även om man har en utbildning så är man i princip pank, iom att det är svindyrt att plugga tyvärr.

Jag har absolut inte varken en poäng eller lösning på det här. Jag vill bara avreagera mig lite och hoppas på att någon som känner igen sig lite läser och förstår.

Tack för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0