Lägenheten... igen

Var upp i lägenheten igår för att mäta och kolla läget. Det var bra mycket större än vad jag minns, vilket är bra för då funkar alla möbler jag har tänkt mig.
Dock hade inte snorungen som bodde där innan städat efter sig. Han hade inte torkat ur kylskåpet eller frysen. Där låg det förövrigt en bit av någon form av påse. Ugnen var skitig och det låg snus under diskbänken. Trevligt F. Trevligt. Jag orkade inte. Tyckte det var sjukt dåligt och kvartersvärden höll med. Men de ska inte städa. Nej nej. Nu när de är så skyssta och låter mig flytta in den 22e ist för den 1e så kan ju faktiskt jag städa.
Där håller jag (givetvis) inte med riktigt. Om jag inte skulle flytta in den 22e så skulle jag få nycklarna den 4dec. Då har jag alltså betalat för dagar jag inte bor i lägenheten.

Nej, jag ska inte gnälla. Får tapeter och färg till hela lägenheten. Ska måla om skåpsluckor också. Av någon anledning så tycker inte jag är 70-tals spygrönt är så snyggt. Huh, who would have guessed? Så nu har jag sjukt mycket att göra. Det var ju från början tänkt att jag (läs Jimmy) bara skulle tapetsera i vardagsrummet. Men nu har jag tvingat Jocke att måla hallen, så tar jag köket.
Är det någon här som är typ 1337 på att måla med pensel..? Jag tror jag håller på att göra bort mig med skåpsluckorna.

Nu känns det iaf att det börjar hända något. Nu är jag snart där.. om 9 dagar. Och det kommer att springa bort. Ska from. imorgon jobba 7 dagar i streck. Sen blir det till att packa som fan.
Trots att det är så nära nu så kan jag inte slappna av. Är fortfarande jättestressad och rastlös. Får inget lugn alls. Att sova vore fan inte alls dumt. Jobbigt att nästan tvinga kroppen. Det är för mycket just nu helt enkelt. Får mycket tråkigt som tar bort det roliga.

Nahe, iväg till banken och prata pension. Massa vuxenpoäng.

Kommentarer
Postat av: desspess

Stressa inte ihjäl dig! Allt ordnar sig tillslut, saknar dig lite på jobbet :)

2008-12-13 @ 08:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0