Julstämning

Julkänslor? Nej. Inte ens i lilltån. Såg min alltime favorite Mupparnas Jul för några dagar sen. Ingenting. Abslolut ingenting. Jag brukar förvisso inte vara hög på julkänsla, men iom att jag var det förra året så trodde jag nästan att det skulle bli samma i år.
Det hela kanske handlar om att jag har så mycket att göra nu innan jul iom flytten. Får ju nycklarna den 22e. Hade tänkt att få det tapetserat innan nyår. Så lite har jag att göra.
Julafton kommer bli helt upp och ner i år. Jag som var sur förra året när jag inte fick se Kalle, men i år kommer inte bror och familj hit på julafton. Utan förmodligen dagen efter, eller innan. Jag jobbar till 22:15 den 23e. Det vore ju inte awsome om de får för sig att komma då. Bara att hålla tummarna.

Jag är så sanlöst nervös över att jag inte kommer bli nöjd när jag väl flyttat och åkt iväg och handlat möbler en hel dag. Tänk om jag står där sen när jag monterat ihop alla möbler och haft mig och bara "Jahaaa. jaja, det här blev ju inte alls som jag tänkt mig, nej"
Som tur är så ska jag och Jimmy upp och mäta nu i veckan. Då kanske man har lite mer koll på hur det kommer se ut. Iom att lägenheten är så öppen så är jag skraj för att det kommer bli för luftigt och tomt.

Sov ingenting inatt. Och jag menar ingenting. Låg och tittade i taket mest hela tiden. Bestämde mig vid fyra-hugget att det fick vara nog att jag bara fick inse att jag inte kunde gå till jobbet. Sen sov jag ingenting - igen. Haluxatanten ringde mig vid tolv och förklarade att jag absolut skulle gå upp ur sängen och inte sova på hela dagen. Annars skulle jag vända på dygnet. Hon ställde också ungefär fem frågor om varför jag inte kunde sova. Visste jag det kanske jag hade sovit..?

Nae, när jag ändå inte har något att göra kanske jag skulle ta och kika över mitt möblemang igen..? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0