Det här med att vara falsk

Att vara ärlig kräver mod och det är inte alltid det enklaste att vara. Att säga till en vän eller ovän exakt som det är. Eller ta upp gammalt gnabb för att slippa tänka mer på det.
Tyvärr så tänker inte alla som jag. Att när man får chansen så tar man den. När personen i fråga frågar rätt ut hur det egentligen ligger till, så väljer man att ljuga. Det tycker jag är oerhört barnsligt och onödigt. Mycket enklare att säga direkt hur det ligger till för att kanske försöka hitta någon vettig lösning på det.

Men att inte göra något av ovanstående och istället gå till ljuga om det är ännu värre. Eller att säga sanningen till en person och sen inte våga erkänna det för den det gäller är ju ta mig fan beklagligt.

Jag vet att du är mycket, men en lögnare var fan inte en av dem. Trött blir jag. Som fan. Så mycket onödig energi.

(Nej, jag skriver inte det här inlägget för att människor ska tycka synd om mig. Jag skriver det här inlägget som en chans för någon att säga något. Plus att jag är arg. Om du inte känner dig träffad så behöver  du inte ens ta upp det. Tack.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0