Första snön

Jag tänkte på en sak idag när jag var ute och rökte på min rast. Vad exakt är det som händer med folk när första snön kommer? Hälften av alla bilförare (det här kan vara extremt påhittad statistik) kör av vägen, bussar och spårvagnar är alltid sena och flygen går bara inte.

Det är som om att folk inte ser att det är snö ute, eller känner att det är halt. Och inte fan plogar de heller. Helt jävla otroligt att man ska sitta och betala pengar för något som gör det nästan farligare än vad det var innan. Varför ens ta sig besväret att ploga om man bara ska göra det halvhjärtat?
Och det här med salt. Det skiter vi tydligen totalt i. För några dagar sen låg det stora högar med salt med ett 10 m avstånd i området jag bor i. Det är ju också ett sätt att göra det på. Såg ut som om plogbilen hade hostat ut det.

Jag älskade vintern förut. Det var nog innan jag skaffade bil. Jag hatar att behöva gå ut och borsta av skiten och få all snö på mig. Så är det fan varje gång det är pudersnö. Plus att det oftast blåser från alla håll.

Kuk vinter. Kallt är det också. Jag vill inte åka pulka längre.

Kuk vinter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0