Övergripande våldtäktsrisk

Jag läste en sak på Aftonbladet igår som gjorde mig rätt upprörd. Det handlade om "Färjan" som går på 5an. Jag känner inte riktigt intresse för att se på folk som super ihjäl sig på en båt mitt i Östersjön, men efter det jag läste var jag bara tvungen att se. Givetvis var det inte riktigt som det framstod.

På Aftonbladet.se stod det att en tjej hade blivit överförfriskad och ledd till sin hytt på båten. Detta för att hon dels var väldigt och - och för att hon hade en liten klänning på sigoch det var en övergripande risk för våldtäkt. "Vet vet hur grabbarna är.." Vad fan säger ni? Varför ska då hon gå till sin hytt? Varför har ni ens kryssingar om alla kvinnor som åker med och bli fulla kan bli våldtagna?
I programmet var det mer så att hon helt enkelt var för full för att vara på dansgolvet. Men det gör mig ändå upprörd över tanken på våldtäktsriken.

Det jag stör mig på är att den här tjejen blir ledd till sin hytt dels för att hon kan bli våldtagen. Återigen är vårat (kvinnans) problem att se till att vi inte blir det. Jag är så sjukt trött på det här. Inte ens på en kryssning kan personalen se till att vi känner oss säkra. "Vi vet hur grabbarna är." Varför släppa på folk som ni tror våldtar? Extemt klantigt uttrykt.

Vi ska lära oss att slåss, tänka på att inte gå själva, låsa dörrar, kasta sten och importera olagiga sprayer av alla dess slag. Börjar det inte bli ganska så utmattande?
OM vi trots våra pansar blir våldtagna, så blir vi inte trodda. Såvida vi inte är helt klara i huvet och går till polisen i trasorna och de blödande såren. Dum idé att bli chokad - då är det ingen som kan tro på oss. För det måste ju varit flertalet kvinnor förut som ljugit så övertygande och våldtäkt att de lyckats få oskyldiga män dömda?

Eller att bli våldtagen av sin pojkvän. Tydligen så förväntas det att man regelbundet har sex - vilket innebär att en våldtäkt av pojkvän inte finns. (Nu vill inte jag helt utesluta att även pojkvänner blir våldtagna) De är ju tillsammans.. hon måste nog ljuga för att hon är arg över att han har varit otrogen. Och så var hon ju faktiskt full och hade kortkort. Så då får hon nästan skylla sig själv. Fy fan.

Nae, häng ut dem jävlarna i pressen - så ska vi visa dem att det inte är okey och hur det känns att vara livrädd när man går själv på stan en natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0