Sjukling

Vilken natt. Det var bland det värsta jag varit med om på flera år. Hade jättesvårt att somna. Jag tror jag somnade vid tre någongång, men vaknade igen vid fem när pappa gick upp. Sen dess har jag legat och vridit mig. Konstigt nog känner jag inte direkt av det. Kan ju bero på att jag redan inte mår sådär jättebra?


Blev sjuk nu i söndags. Kom som en smäll. La mig ner i sängen för att ta det lugnt och får asont i halsen. Pang verkligen. Sen dess har det varit feber, snor och hosta. Hela paketet. Lustigt hur mycket vätskor som bildas på alla möjliga ställen när man är sjuk. Och de tar aldrig slut heller. Det är ett heltidsjobb att ta hand om dem när man är sjuk.

Det var bättre när man var liten. Då hade man någon som alltid tog hand om en och snöt en och gav en mat på sängen. Numer är det ingen som ens frågar hur jag mår. Ja.. förutom Joar isf. : )


På ett sätt är det lite bra att jag är sjuk. Det finns ju inte så mycket att göra förutom att ligga och glo, och då hinner man tänka och varva ner. Försöker att komma tillbaka till den där gnistan som jag hade för ett tag sen. Det kommer och går nu, men jag försöker att se till att den är kvar. Det är jobbigt att veta att man garanterat kommer bli stressad när man går till jobbet. Men det är bara att påminnas om hur jag är och mår, så går det lite bättre.

Tänkte avsluta med att berätta att jag HAR FÅTT EN LÄGENHET!! Flytt den 1:e Dec!!!! WOHOOOOOOOOO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0