So long, farewell, aufwidersehen, goodbye

Idag åker Lisa till Thailand och är borta ända fram till jul. Kommer kännas lite konstigt utan henne på jobbet. Mitt ägg.. :) Men hon ska ju till sitt andra hem, så jag hoppas att hon får det jättefint!

Min lön sög. Kan inte fortsätta såhär mer. Måste försöka att hitta en bättre balans och orka. Men känner efter några dagar smooth gliding att jag håller på att glida neråt istället för framåt. Allt går så snabbt just nu så jag hänger inte med. Och då tänker jag - vilket är förödande för mig. Man skulle ha en knapp bak i nacken man trycker på för att bara tänka happy-thoughts, bara för ett tag iaf. Det vore inte alls dumt.

Ska till Maxi idag med mor. Känns inte alls lika kul när man inte kan shoppa för en spänn själv. Måste se till att spara det pengar jag får nu så att jag kan flytta sen. Iofs har jag ju överdrivit min budget med x antal k. Men hey, man ska ju alltid spara minsta det dubbla. Och de pengar som blir över efter inhandlandet av möbler lär komma in handy när det kärvar en dålig månad. Så - inget shoppande. Inget kul alls, när jag tänker efter. Kan inte gå ut eller någonting. Det är förvisso bara för någon månad till, men när jag väl flyttat kommer jag inte ha råd att ens tänka på att gå ut eller något annat skoj som kostar pengar.
Man kanske skulle skaffa sig ett sido-projekt? Typ sy kuddar med namn på till gamla tanter och sälja svindyrt för att tyget påstås vara inskeppat från... Italien eller nåt. Nu vet jag inte om just kuddar är så jävla bra, men jag har tänkt länge på att ha något på sidan av som man också kan tjäna pengar på. Det vore nog inte så dumt. Ha något vettigt att göra de dagar jag inte jobbar.
Vore skönt att bara ha allt gjort. Åka till Ikea att köpa allt och lägga på hög bredvid sängen eller något. Så man vet att man kommer klara sig efter det också. Bli iofs inte så mycket utrymme kvar för mig.. kanske ska fråga någon kär vän om de kanske ha något utrymme i något förråd någon stans..? Jaa, det tåls att tänka på.

Jag saknar Daxxa. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0