Tursamt

Ibland har jag faktiskt lite tur jag med. Lägenheten jag nämnde tidigare är fortfarande ledig. Jag antar att den som fick den inte längre ville ha den! Så nu är det bara att försöka ta sig dit och se hur det ser ut.
Ringde hyresvärden förut för att få hjälp med att göra mig förstodd till "kooompiiis". Det skulle tydligen gå att lösa iom att de hade någon på plats som talade "kompis" språk. Så nu är det bara att vänta tills klockan slår rätt klockslag och ringa olken. Det känns lite bättre om han förstår att jag tänker komma förbi och titta på och utvärdera hans hem. Spännande.

Min far har köpt ett Wii. Helt otroligt. Han har aldrig var ens lite intresserad av vad spel heter, men han fick någon knäpp härom kväll när vi tittade på tv. Det var reklam för Wii och han tyckte det såg kul ut. Mycket möjligt sa jag, iom att jag aldrig spelat det. Efter ungefär en kvarts tystnad säger han "Ska vi göra något galet?".
Vi åkte helt enkelt till Elgiganten vid halv åtta och köpte oss ett Wii. Pengarna verkade inte alls spela någon roll för honom, vilket det annars gör. Tyckte han förtjänade det faktikst. Det är inte ofta farsgubben lägger ner pengar på bara sig själv. Nöjd verkar han vara också, men sur för att han suger.

Nu blir det besök av Anna och bebis. Mys :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0