Vad i helvete?!

Vad fan är det här? Vad FAN??
"Vill göra det lagligt att sprida HIV." När jag satt på jobbet och läste det här blev jag ursinnig. Jo, ja, det kanske är väldigt hårda staff, men vi ska väl för fan inte ta bort staffet helt för det? Då är det ju fritt fram för sånna som HIV-mannen..?!

Läste sedan det här på DN. Det är två helt olika artiklar om jag får säga det själv. Och eftersom vi vet att aftonbladet är dumma i huvudet sedan tidigare, så tror jag mer på DN. Eller, jag hoppas att det de sagt till DN är det som stämmer. Annars är det här helt befängt.

Jag kan förstå att Smittskyddsinstitutet tycker att det blir svårare att få tag på dem som kan ha smittat eller smittats när man kan bli dömd för att ha sex med någon utan att berätta personen att man ha HIV, även om man inte smittats. Men det är ju kanske inte en så smart idé att ge idioterna fritt fram? Jag personligen skulle se det som grov misshandel. Eller, det är misshandel. En sådan som ger men för livet.
Och att de i princip vägrar att hjälpa polis nu är ju bland det galnaste jag hört. Är det för omständigt att hjälpa dessa människor? Är ni inte sugna på att jobba längre? Det skiter jag blanka fan i! Om jag hade blivit smittad så skulle jag väl för helvete vilja veta vem fan det är som smittat mig (om fallet var så att jag haft en.... "jobbig" månad). Och då är det, som jag förstått det, i princip bara dem som kan hjälpa.

"Jag är osäker på om vi egentligen får säga nej, men jag får stå för det beslutet."
Ja, det hoppas jag verkligen att du gör, din ringorm. Om det var din familjemedlem skulle du kämpa som en häst för att få tag på personen. Skaffa bättre resurser eller vad ni nu behöver. Sure, det är ett personligt ansvar att se till att berätta om man är smittad, men det har vi ju bittert fått erfara att så inte är fallet.
Det här är inte okey!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0