118100 - Coca Cola vs. Coca Cola light

Tänkte igår i mitt tråk och soffliggande att jag skulle testa tjänsten 118100 och skicka en fråga. Min fråga löd;
"Varför flyter coca cola bruken i vatten när coca cola light burken sjunker?"

Deras svar:
"118100 tror att du druckit upp Coca Colan inte ens velat smaka på Lighten. Eftersom Colan är tom så flyter den alltså medan den fulla burken sjuker."

Mitt svar till den blir, nej 118100. Nej. De har totalt vänt frågan de lilla luringarna! Frågan gäller alltså fulla burkar. Och det stämmer att Coca Colan flyter och Lighten sjunker om man lägger dem i vatten. Anledningen till det är inte fastställd, men när vi gick på gymnasiet och fick i uppgift att reda ut varför, ringde vi Coca Colas kundservice. (Mycket god service förövrigt!) De testade i deras labb och kom fram till att sötningsmedel är tyngre än socker.

Testa någon gång, vettja!
Visste ni förresten att Coca Cola egentligen stavas med bindstreck? (Coca-Cola)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0