Dags igen..?

Det var ett bra tag sen jag skrev här. Stressen kom och tog över helt, så total "gör vad fan du vill och inget annat"-tid har tagit över under några dagar. Men nu känns allt mycket bättre.

Det blev ingen titt på lägenheten jag nämnde tidigare. Jag ringde den där "kompisens" nummer och det visade sig att det inte alls var hans kompis. Killen hade i själva verket ingenting med lägenheten att göra och var måttligt irriterad på att så många hade ringt. Jag ringer upp hyresgästen och får ett nytt nummer.
Jag kommer fram till rätt kille (tror jag) - och jag kan för mitt liv inte göra mig förstådd.

Jag
"Är det du som ska flytta från lägenheten?"
Han
"eeeehhhh...... ja...!?!?!"
Jag
"Okej.Jag har haft problem att få tag på dig. (hehe)"
Han
"......mpph"
Jag
"....... Går det bra att jag kommer förbi på måndag efter tre och kollar på den?"
Han
"Eeeeehhhhh... ja...?!!"

Ja. Han förstod inte alls. Samtalet i måndags gav mig inte mycket mer.

Jag
"Kan jag komma förbi vid sex?"
Han
"Eeeeh... jaoa..."
Jag
"Eller... Är du upptagen?!"
Han
"Jah, upptagen - ja"
Jag
"Så jag kan inte komma idag?"
Han
"Umrnfs"

Sket it. Ingen idé. Kändes inte skysst att bara dyka upp när det var så uppenbart att han inte förstod alls vad jag ville. Men nu har jag sökt tre till, så det ordnar sig nog. Såvida de förstår svenska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0