Sjuk och Kristallen

Unfreakingbelivable! Jag är sjuk igen! Jättekonstig grej vi har åkt på allihop här hemma. Bara att sova (vilket jag gör extremt mycket eftersom jag är otroligt trött) och vänta på bättre tider. Lite typiskt iom att jag verkligen såg fram emot de tider jag skulle jobba och att jag ska sola på fredag egentligen. Det är ju bara att glömma nu.

Såg ni Kristallen? Tyckte ni också att det var otroligt pinsamt?
Det finns ingen som helst fokus på vad de hade på sig, vem som vann, om rätt vann m.m. Det GICK inte att konsentrera sig p.g.a hur pinsamt dåligt allting var! "Skämten" var extremt dåliga, Pontus Gårdinger och Babben Larsson bör aldrig mer ses i samma rum - de har ingen som helst personkemi! Det var så dåligt att publiken kanppt kunde förmå sig att skratta av ren hjälpsamhet. Dåligt, dåligt, dåligt.

Vad var det för tack-tal när "Gynekologen från (i??) Askim vann? "Och så vill jag tacka fittan, för utan den hade det här aldrig varit möjligt!" Okey, jag förstår. Hon är feminist och vill vara cool och avslappnad med att du är kvinna och är förtryckt, men du är ändå sjukt stolt över att du har en fitta. Eller så ville hon bara vara allmänt radikal sådär utan anledning. Men det var så pinsamt dåligt att det inte ens blev radikalt. Alla skämdes. Alla, förutom du, Tova Magnusson-Norling.

Kristallen är ju förvisso alltid dåligt. All denna amerikanisering som blivit av svensk TV börjar bli smärtsam. Men i år var det hemsk. Jag led i 1,5 h i hopp om att det skulle bli bra, sen gav jag upp.

"Nu tappade jag tråden..." Käften Pontus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0