Beilen

Nu är det måndag då. Dags att jobba igen efter sex dagars ledighet. Ska bli rätt skönt på ett sätt, men när jag tänker på att jag ska jobba åtta dagar i steck, så känns det inte längre lika uppiggande. Mitt mål med att gå till jobbet imorn blir nog att försöka lösa det. Så jag får umgås någon dag med Jimmy utan jobb som stör.

Påsk har det varit också. Ingen vidare. Förde mest med sig en massa strul om man frågar mig. När vi var i färd med att åka till mina föräldrar för att äta påskmiddag så startar inte bilen. Alls. Bara går runt runt. Fick genast en panik-känsla. Hur ska jag ta mig till jobbet på tisdag?!
 Jimmy kan ju förvisso ställa på sin bil, men det blir nog lätt så att min bil kommer stå då.. ganska länge också för den delen. Jag kan inte allt mycket om bilar och Jimmy åker sent ikväll. Plus att den ska besiktigas snart.
Hela dagen igår höll vi (kanske mest Jimmy) på att försöka få igång den. Vi har t.o.m köpt en till Ford för 500 kr för att kunna plocka delar. Och det gjorde vi, utan några större reslutat. Nu har vi en sista idé om vad som kan vara fel, sen vet jag inte vad vi gör. Jag får väl ställa av bilen antar jag. Svårt att besiktiga något som inte rör sig.

Nåja, jag ska väl kila ner till Jimmy vartefter och hålla honom sällskap. Kanske hålla i några skruvar, som jag var så ypperligt bra på igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0