Bord, kulm och fest

Nu har jag äntligen fått mitt internet. Så nu tänkte jag faktiskt se till att börja blogga på allvar igen.

Införskaffade mig ett köksbord här om dagen, minsann. Var tvungna att åka till Jönköping för att köpa det. Samma dag vi skulle åka ringde jag till Ikea för att kontrollera att saldot på hemsidan verkligens stämde. Känns ju lite onödigt att åka till Jönköping och inte få med sig något bord hem. Då fick jag veta att de bara hade bänken i Jönköping. Benen fick jag vackert köpa i Linköping. Asbra, tyckte Jimmy iom att det "ändå var på vägen". Skit tyckte jag.
Väl i Jönköping, efter mycket om och men så visade det sig att jag kunde få ett komplett bord med mig hem. Så resan blev mycket smärtfri, får jag ju säga. Så nu står inte mina fyra stolar och ekar tomma längre. Jätteskönt att äntligen ha ett riktigt kök.

Jag tror att jag måste ta och tanta till mig lite. Här om dagen nåddes kulmen på allt. Jag har alltid varit lite retad för att jag inte är så liten och ser så ung ut för mig ålder. Så mycket missförstånd har det blivit. Men för några dagar sen så hände nog det värsta någonsin tror jag.
Två tjejer á 110cm ringde på dörren. När jag öppnar ser jag att deras mål med påhälningen var att sälja pins från  röda korset. En av dem säger:
"Eeehh.. hej.. är din mamma eller pappa hemma?"

Är din mamma eller pappa hemma??? VAA?! Jag vet att människor i min ålder och äldre har svårt att avgöra hur gammal jag är, men jag har alltid varit så dum att jag trott att barn på något sätt ser upp till mig. Känner att jag är äldre. Jag är snart 25, och ungen frågar om min mamma är hemma.
Mitt svar blev nej och så stängde jag dörren. Hade för plan att springa efter henne och slå iväg alla hennes fula pins och ta pengarna och dra. Kanske fråga om hennes mamma är hemma.

Ikväll är det en av inflyttningsfesterna minsann. Ser verkligen fram emot det. Får hoppas att jag inte har allt för känsliga grannar bara. Man kanske ska sätta en lapp på dörren..?

Kommentarer
Postat av: Jenny F

Hahahaha..jag ser bilden framför mig...såå tydlig..

De där tjejerna skulle aldrig bli sig själva igen!!

Du inför kvällens fest...sätt upp en lapp där det står att din mamma & pappa ej är hemma!! ;-)

2009-01-24 @ 19:00:38
URL: http://forell.nu
Postat av: du vet vem det är

hejsan lindhis

vill bara skicka dej en kram via nätet

2009-03-09 @ 11:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0