Lägenheten

Jag har under en tid tänkt att berätta om resan med lägenheten och hur hur det blev. Men det har varit alldeles utmattande att bara ens tänka på saken, så det har inte riktigt blivit av. Men nu ska jag ta och göra det under lite dötid.

FIck flytta in lite tidigare iom att vi skulle renovera den. Planen var att tapetsera vardagsrum och måla köksluckor, vägg i kök och hall. Ett (jävla) jobb helt enkelt. Vi blev dock klara med det största på en vecka ungefär, men resan tid var inte så lätt som jag trodde. Jag är numer otroligt trött på lukten av spackel och färg. Och att rolla. Jag har rollat så jag inte vet vad jag heter längre. Min bror och hans trolovade var här och hjälpte till med att spackla och slipa lite köksluckor. De var dock bara här i en dag några timmar. Den riktigt stora räddningen (nu menar jag ju inte att jag är otacksam) var nog att Raggarn och Hallman (!!?) ställde upp och hjälpte mig och Jimmy under en hel dag. Ovärdlerligt!!

Allt som allt blev det mycket bra tycker jag. Mycket städning blev det och det finns fortfarade kvar att göra. Jag är tydligen inte så säker på att mina innanför streck som jag trodde. Det är färg överallt i taket i kök och hall. Så det hade jag väl tänkt att kanske någon gång förmodligen ta tag i. Ingen som har tips på hur fan man får bort det utan att förstöra taket?

    


Nu fattas bara lite möbler och så för att få ihop det som jag vill. Som ni ser så ser det lite tomt u tpå sina håll. Det krävs lite undanstoppande av pengar, men jag tror att det ska gå bra och hoppas på att det inte tar allt för lång tid. Så, jag är på g med lägenheten iaf. Nu är det bara resten kvar! ;)

Kommentarer
Postat av: Mattias qeso Råberg

ring mig.

2009-01-30 @ 16:17:14
URL: http://qeso.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0