Att jobba ihjäl sig

Ja. Här ser ni mitt liv om några veckor. På 14 dagar har jag en dag ledigt. Det kommer ju funka bra. Jag kommer inte alls vara ihjäl stressad eller trött. Nu förstår jag inte hur du tänker? Det är ju tipp topp!

Ärligt talat. Jag trivs. Och jag har blivit taggad av provision. Men det är ju så att jag har ett liv med. Och det är svårt att ha det om man ska jobba såhär hela tiden. De scheman jag fått de senaste månaderna har verkligen varit helt galna. Något måste det ju finnas att göra åt?



Jag har gnällt. Hos TL och hos facket. Nu får vi väl se om de fixar det här. Jag vägrar att jobba så. ICKE!

Kommentarer
Postat av: Anonym

5 timmars arbetsdag är väl döskönt? Aldrig jobba mer äm 7,25 h måste var kanon. Men kan hålla med dig att kvällstiderna inte ser allt för rolig ut. Fast då kan du ju va ute på dagarna vid fint väder. Men att sluta kl 15 och 14 är ju kanon.

2009-07-10 @ 07:57:13
Postat av: Mr. T

Äh, det där är ju ett bra schema! Kom tillbaka när du jobbar 8 timmar om dagen i 18 dagar i sträck, något min flicka gjorde nyligen - och klarade det galant.



Tänk också på de stackare som inte har något jobb över huvud taget. Se till pengarna du får och vad mycket du kan göra av dem. Och som föregående talare sade: Du slutar ju tidigt under andra halvan och kan utnyttja dagarna till annat! :)

2009-08-05 @ 11:47:31
URL: http://blog.tomfury.se
Postat av: Tezz

Im with you!!!

2009-08-07 @ 00:47:17
URL: http://midnightezz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0