Gårdagen

Okey då. Det blev en riktigt bra fest igår. Något segstartat, men mycket bra folk! Glömde kameran dock, så bilder har jag inga att bjuda på. Får väl se när jag får tillbaka den..
Tack till Kalle som skjutsade! Får väl försöka trolla fram en grillning snart..

Jag och Jimmy passade på att åka till Jysk's rea igår iom att vi ska skaffa en bredare säng när vi flyttar. Vi får två 90 madrasser av hans mamma och det är ju verkligen en räddare för ekonomin! Tack Kerstin! Till dem behövde vi en bäddmadrass vilket vi hittade för ett helt okey pris, 1300 kr. Inte alls så pjåkigt när man tänker på att den är relativt tjock och 180 bred. Kände lite på den - jaa, det känns bra.
Men annat var det när vi kom till kassan. Då var det plötsligt 1800 kr. Jag reagerade på ett typiskt svensson sätt med "Men.. han sa ju 1300...?" och pekar bort mot sängavdelningen. Fick förklarat för mig att då måste han sagt fel.
Om jag hade varit ensam, så hade jag dragit kortet och tänkt att människor är vi alla och sen gnällt över den dåliga servicen till alla jag känner när jag kom hem. Men nu var Jimmy med. Och Jimmy blev uberbitch och började tjafsa. Han vägrade gå med på 1800. (Även om det var prissänkt från 2400 kr, som vi upptäckte efteråt) Så han stormarde bort till den svettluktande killen (ni skulle känt den stanken) vid sängavdelningen och sa vad jag antar var några väl valda, men trevliga, ord. Så, 1300 blev det. Inte så tokigt. = )

Nu när den ligger här på golvet och sväller så känner jag mig ganska nöjd. Blir ännu nöjdare när jag vet att jag ska sova i den stora, stora sängen alldeles ensam i fyra dagar. : ) Och att det inte bli lika trångt de dagar jag har Jimmy hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0