Schema

Anonym om Att jobba ihjäl sig:
5 timmars arbetsdag är väl döskönt? Aldrig jobba mer äm 7,25 h måste var kanon. Men kan hålla med dig att kvällstiderna inte ser allt för rolig ut. Fast då kan du ju va ute på dagarna vid fint väder. Men att sluta kl 15 och 14 är ju kanon.


Alltså. Jag vet inte om det är jag som är bortskämd eller vad det är. Men jag håller inte alls med om det här. Att jobba varannan helg när man vet att det inte behövs är mest irriterande. När jag började jobba så var det en helg i månden och då hade vi kvällstider samma vecka. Superbra. Det gick hyffsat att planera. Då hade vi också scheman klara tre mån framåt. Vilket gav oss tid att göra någonting åt dem. Nu har vi en månad framåt, vilket innebär att man i princip gå till facket för att göra någonting åt det.

Att vara ute på dagarna när det är fint väder när man slutat 22:00 dagen innan är rätt kört. Jag är hemma runt elva och somnar runt tolv, halv ett. Vaknar vid tolv. Då måste jag fixa mat till dagen och jobbet. Och allt annat som måste göras. Det blir liksom ingen tid över. Allra helst inte när dem man skulle kunna umgås med jobbar. Det suger röv. Punkt. Allra helst när helgerna blir drabbade av kvällspass. Vem vill börja kl 17 på en lördag? För att jobba i fem fjutt timmar? Ovärt.

Att våra scheman är speciella, det är inget jag kan säga något om. Men poängen med bilden är inte vilka timmar jag jobbar. Utan att jag var schemalagd att vara ledig en dag på tretton. Även om det är fem timmar eller på kvällarna så är det inte skoj att inte kunna göra någonting annat än att "vara ute när det är fint väder" och jobba. Det är väl det jag hinner... kanske.

Jävla gnäll. Jag har ju ett jobb iaf.

Kommentarer
Postat av: Sandra (den omtalade bloggerskan!)

Ja det va ett jävla gnäll. Tyckte ditt schema va ett drömschema. Själv har jag tre jobb & jobbar ofta över 50h/vecka, fast det roliga är att jag får inte ut mer än någon annan i cash iaf.



Tycker det är riktigt otacksamt att klaga på sina arbetstider, det är ju trots allt ditt val att gå dit i slutändan. Det är INGEN som kan tvinga dig.



Det kan gå två månader innan jag har EN dag ledigt, det gäller bara att tänka rätt. Att sluta 14 är som att va ledigt men ändå gjort nytta.



Nu har jag sagt min sak! Blir upprörd när folk bara ser det negativa i saker. Du trivs väl på jobbet tror jag du skrivit innan?

2009-07-14 @ 22:54:29
URL: http://sandracrx.blogg.se/
Postat av: Tezz

Det är väl ingen som blir tvingad till jobbet, inte mer än saken att man måste ha pengar vilket är tvånget för de flesta och anledningen till att många jobbar, iaf med det man jobbar med då många ändå inte har sitt drömjobb! Och sen kan jag väl tyckaatt man kan förvänta sig lite mer humana arbetstider och bättre schemaläggningen om man har 1 jobb än om man flänger runt på 3, att det inte rikigt går ihop sig säger ju sig själv=)

Klart man får klaga på sina arbetstider, varför inte? Tycker man inte att dom passar så klaga på, hurvida det är någon som gör något åt det är väl en helt annan sak=)

Så Lindha, gnäll på!!!

=)

2009-08-07 @ 00:54:08
URL: http://midnightezz.blogspot.com
Postat av: Jimmy

Jag tycker det är dags att du uppdaterar din blogg =) snart 1 månad sen!



ajja bajja!

2009-08-11 @ 14:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0