Lägenheten

Jag läste här om dagen min söta arbetskamrat Sannas blogg. Hon ska också flytta till större, men det stundar verkligen för henne. Jag kliar i fingrarna när jag läser där nu. Jag vill så gärna flytta ifrån den här lägenheten och komma till större. Det känns som att allt är till fördel med att bo där istället för här.

Bodde där för några år sedan, men trivdes inte alls då. Antar att det berodde lite på omständigheterna, men minns bestämt att grannarna var lite konstiga. Sådär "vi har gömt någon i källaren och de nya får bara inte veta detta"-konstiga. Ingen som hejade eller så. Vi får väl se om det har förändrats.

Våran plan är att göra om allting. Inga möbler ska med härifrån som sagt(skrivet?) och vi köper begagnade från blocket. Anledningen till det är för att vi har tänkt att inreda lantligt. Innan jag flyttade in här hade jag inte en möbel som jag ville ha med mig hit. Så jag sparade väldigt mycket pengar för att kunna åka till IKEA och köpa allt nytt, bara för att jag skulle bli så nöjd som möjligt. Under den perioden blev det rätt mycket surfande på styleroom.se för inspiration. Det är därifrån jag fått min lantliga idé. I just fell in love. = )
Mycket jobb blir det. Och mycket slipande. Men tanke på hur mycket jobb vi lagt ner på den här lägenheten, så känns det på något sätt bittert. Nä, inte bittert. Onödigt mer. Att flytta när man just renoverat upp, för att flytta till en annan och renovera. Men hey, Hyresbostäder lär ju älska oss!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Men det är ju värt att göra iordning så man trivs hemma, det är ju viktigast! :) Ska bli kul att följa flytten genom din blogg!

2009-06-23 @ 22:47:08
URL: http://sandracrx.blogg.se/
Postat av: Jimmy

Vi kommer få Åbys finaste lägenhet! :D

2009-06-24 @ 19:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0