Semester med Jimmy

Det har varit en händelserik vecka nu. Gjort något varje dag. Enda veckan som Jimmy fick semester på, så vi passade på att göra så mycket vi kunde ender den tiden vi fick. Han åker idag och jag känner att en vecka till hade varit mysigt. Så man hann med att tälta och allt var det var vi skulle göra också.

Har varit i Getåravinen. Var sjukt längesen jag var där. Så längesen att jag inte ens mindes vart det låg. Vi hamnade kvällen innan vid Malmbrottet och yrade omkring som dårar. Inte riktigt det vi letade efter. I två timmar åkte vi bil. Tog färjan över tillslut, så det blev några mil för stackars Forden. Även om inget vettigt skedde på den turen, så var det ändå sjukt mysigt. Är väldigt stolt över att jag tog mod till mig och åkte färja kan jag säga.
  

Har varit på Kolmården med. Vilket skit. Och dyrt som fan. Var där i två timmar och sen vare över. Då slipper man åka dit på åtta år igen då. Blev inget delfinarie. Kände inte att det var prisvärt iom hur dyrt det är att komma in på ett område med djur, som sen ligger och sover i buskar. Ingen höjdare.
Var dock knappt något folk, så det var ju en fördel får jag ju säga. Slippa en massa gapiga ungar. Men det känns som om att det var roliga förr, som man så fint säger.

Midsommar då? Jo, the place to be. Skriketorp. Första året utan något stor-firande med midsommarstång och lotteristånd och sånna lyxigheter. Blev riktigt bra ändå tycker jag. Skönt att få träffa alla skitungar (som förvisso inte är skitungar längre) igen. Synd bara att det blev sånt väder. Vi åkte någon halvtimma innan det blev skit. Såhär i efterhand ångrar jag mig. Vi tyckte det blev kallt, men hade jag gjort om det så hade jag varit kvar faktiskt. Men så får det vara. Kommer med all säkerhet att åka ut fler gånger i år. Om bara vädret sköter sig resten av sommaren så..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0