Sommar - som fan

Varmt. Så in i bängen varmt.
På jobbet har vi en AC som inte är speciellt sval. Så där fungerar inte ens huvudet. Iom att man bara sitter still, så blir man bara varm.. eller het mer. Svettas inte en pärla, utan bara kokar inifrån. I hjärnan om inte annat. Går in i lunchrummet i hopp om att det är svalare. Nej. Det är som att gå in i en ny vägg. Ner och ta en cigg för att få luft. Nej igen. Kokhett. 26 grader i skuggan.

Jag vet. Jag borde inte gnälla. Men när det är såhär varmt på jobbet är det hemskt. Okey om det är så hemma. Man kan ta en sval dusch eller dricka massor av kallt vatten. Men på jobbet är det desto knepigare. Jag blev inte mer motiverad när jag visste att jag skulle sätta mig i en bil från -88. Bara varmluft som blåser. Skönt. Härligt med sommar.

Nu har jag iaf fått svar ang. semestern. Jag har det från måndag nästa vecka och ser fram till det till tusen. Jag behöver verkligen det här. Ska sova onödigt länge och bara vara första veckan tänkte jag. Sen är det midsommar.. igen. Vad fort allting går.
Jag har väntat i nästan två veckor på besked ang att ta tillbaka första veckan. De skulle höra av sig till Borås som har hand om projeketet, som i sin tur behöver skicka iväg siffror för min arbetsledare ska titta på innan hon beviljar. Men iom att inget hade hänt med något som la driften bara in den igen. Tog kanske 3 min. Varför gick jag inte till honom direkt?

Nahe, jag ska väl ta och laga mat då. Tänkte äta pastasallad. Känner inte alls för något varmt. Ska bara orka stå vi spisen för att koka och steka allt med. Kanske kan stå med frysen öppen?

Kommentarer
Postat av: storygurl

Haha! Dyr räkning med öppen frys!

2009-06-02 @ 18:50:03
URL: http://storygurl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0