Söndag, blodig söndag

Nä, den är väl kanske inte speciellt blodig. Men söndag är det.
Stog och tänkt på det imorse när jag rökte att det är söndag idag. Vilodagen. [..and on the seventh day - he rested.] Det var knäpptyst ute och jag funderade över vad alla gör på en söndag. Kom fram till att det nog är väldigt många som jobbar. Är det bra?
Jag menar, en del företag går inte runt som de ska utan söndagsarbete. T.ex. de med treskift, eller för dem som levererar mjölk och så. Men min tanke är när vilodagen infinner sig i detta samhälle. Eller kanske ur en mer egoisktisk synpunkt - mitt liv. Jag har nämnt tidigare att jag upplever det som om att jag jobbar hela tiden, trots att jag bara har en 75% tjänst. Det är mycket p.g.a. de konstiga arbetstiderna och skiftar var och varannan dag, samt att jag sällan är ledig på helger. Att vara ledig en tisdag och onsdag är rätt värdelöst när man jag jobba helg. När man väl kommer till jobbet, så kan man inte jobba, iom att det inte ringer någonting. Idag gick jag hem efter tre timmars arbete. Jag sket i det. Kände bara att värdefull tid på saker som jag skulle kunna göra (som var vettigare än att sitta och glo på en skärm) bara rann ifrån mig. Därtill hör också att jag hade haft ung. 20 samtal. För er som inte vet, så är det inte mycket.
Efter en snabb uträkning satt jag bara och glodde i 120 min. Tjiho.

Helgen som kommer är jag ledig iaf. Min plan var så att jag tänkte visa Mamma Katt hur man som barnlös festar, bara för att påminna lite. Än så länge, har jag inte fått tag på så många barnlösa som jag skulle velat. Inte så många med barn heller för den delen. Försöker ordna det så att Mamma Katt kan få träffa några av ur det gamla gänget. Får nog ta och slå en pling till dem tror jag..

Jag har börjat släktforska! Ehh, kanske inte riktigt som jag trodde att det skulle vara. Tro det eller ej, men än så länge har det vara otroligt lätt! Iaf på farfars sida. En av hans bröder har även han forskat väldigt mycket och har även sammanställt detta i en bok han gett ut. Den är ju bra att ha som referens, men jag försöka att hitta så mycket jag kan på egen hand.
Det kluriga ligger i när man ska få veta sånt som är intressant, så som varför personen i fråga gick bort, eller om det förekom någon sinnesförvirrig och annat smaskigt. Inte helt lätt att veta vart man ska leta, men antar att jag får fortsätta i mina kyrkböcker.. som inte heller är sådär jättemånga. Men hey, något hittar man alltid.
Ska fara hem till mina föräldrar nu. Det bjuds på mat också och det tackar man ju inte nej till.

Skit på er! =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag behöver hjälp Lindha.



Jag har lyckats en bit. men nu driver det mig till vansinne. Kan du hjälpa mig??

Jag vill få bort det där svarta som är mellan menyn och mina inlägg. Jag vill få bort det där fula gråa strecket som är under headern. Jag vill ha ett annat teckensnitt. Och så vill jag ha en annan bakgrund istället för den svarta.

Kan du fixa =)



Det är säkert mer jag vill..men det kan jag nog kanske kanske kanske lösa själv sen.



2009-03-23 @ 15:00:47
Postat av: catarinasjoqvist.blogg.se

Kanske man ska skriva också. =)



Och att det är jag...mammakatt =)



Mina inloggsuppgifter kan jag slänga iväg i ett sms om du nu känner för att hjälpa en desperat tjej som mig.

2009-03-23 @ 15:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0