Tisdag - borde-dag

Det här måste nog vara den tråkigaste lediga dagen jag någonsin haft tror jag. Har bara gjort sånt som man bör göra (det finns inga måsten när man är ledig). Tvättat t.ex. Fick förvisso trevligt sällskap av en granne, som bara inte kunde sluta prata. Hjälper ju inte till att hon bryter på finska (eller något) så det inte finns nåd. Men hon är go, tanta. :)
Var hos min mor och åt. Samma sak som jag gjorde igår, men det slank ner ändå. Hennes blir av någon anledning godare, men jag tror jag vet varför nu. Får nog bli en panpizza på jobbet imorn. Jag förmår mig inte att vara duktig.. och så skulle jag ju diskat också...

Hade tänkt sälja lite kläder på tradera nu. När jag plockade ihop smutstvätt kände jag att jag återigen var tvungen att vara helt ärlig mot mig själv och erkänna att många av de plagg jag har kommer jag aldrig att använda. Plus att de tar upp sjukt mycket plats i min(a) garderober. Får hoppas någon budar - när jag väl orkar lägga upp skiten.

Resten av dagen har jag verkligen inte gjort någonting. Och det märker jag av nu. Är väldigt rastlös och känner mig faktiskt ganska ensam.. Det blir rätt tomt när inte Jimmy är hemma. Skönt att jag ska jobba till på fredag nu, så dagarna går lite snabbare. Det är ju faktiskt bara imorgon kvar, sen är han hemma. Det kanske fungerar det här ändå - även om söndagar suger.

Förövrigt så verkar det finnas ett klädmonster i den här lägenheten. Det kommer in och skakar utav bara tusan - och vips så ligger det kläder överallt i vardagsrummet. Måste få tag på det. Bygga någon form av fälla kanske..?

Vaknade vid åtta av att de hamrade som tusan någonstans i huset. Ont i halsen.. aj aj. Jag hade under gårdagen bestämt mig för att jag skulle sova onödigt länge idag, men se det gick inte för sig. Gick ut och tog en cigg - och då åker hammrarna..! Sedan dess har jag inte hört något av dem på hela dagen. Då kan man ju fråga sig om de kanske kunde väntat några timmar med det jobbet..?
Halsont har jag haft titt som tätt under dagen, men inget som sitter i som det gör när man är sjuk. Hoppas på att det inte är något, även om jag svettats som en gnu och varit helt förstörd hela dagen. Ser verkligen fram emot lördagen, så det vore inte kul att ligga sjukt då. Dessutom vill (läs kan inte under några som helst omständigheter) jag inte vara hemma och vara sjuk. Någonsin känns det som. Vill helst inte tänka på samtalet jag hade igår, får bara dåligt samvete. Även om jag vet att jag kanske inte ska ha just det dåliga samvetet jag har. Enda anledningen till det är för att någon har gett mig det. Bara att kämpa på. Det värsta verkar vara över nu. Nej, det ÄR över nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0