Att köra i en rondell

Iom att jag ändå är igång och är så arg på idioter i trafiken, så tänkte jag ta upp en annan sak som sinnesslöa personer också har problem att förstå - rondellkörning.

När du är t.ex. på en raksträcka och ska svänga höger, blinkar du då höger eller vänster?
Vilket idiot fråga, kanske ni tänker - och det är det ju. Iom att man blinkar höger när man ska svänga höger. Det blir liksom lite lättare att veta vart sina medtrafikanter ska då.

Min stora undran är egentligen varför så många fått för sig att det av någon anledning är omvänt i en rondell? Jag ser dagligen flera ijoter som blinkar vänster och svänger höger i rondeller. Vilket resluterar i att man står kvar vid väjningsplikten som ett jävla fån utan anledning. Det tar stopp i det flöde som ska vara i en rondell.


Ponera att du kommer in underifrån här. Ska du in i vänstra avfarten blinkar du vänster. Tycker min bild är väldigt tydlig och om du har problem med hur man blinkar, så kan du ju alltid skriva ut den här och sätta på ratten. Om du har problem med höger och vänster, blinkar du helt enkelt dit du ska.

Slutsats - blinkar du höger får du fan se till att svänga av där med. Fattar du fortfarande inte, så bör du inte bo i en stad med rondeller. Alternativt köra rätt över den. Så länge du inte är i vägen för mig.

Kommentarer
Postat av: Daniel

JA länge inte nån e ivägen när jag kommer så får de blinka hur de vill!

2009-05-28 @ 13:28:04
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Sara

Helt rätt! Folk som inte kan köra i rondelller borde stympas.

2009-05-29 @ 16:23:41
URL: http://tarawells.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0