Bilen och semester

Jimmy var och besiktade bilen i fredags. Det gick sådär.. ungefär som vi väntat oss. Rutan är sprucken och motorn kastar ur sig olja. Det var vi helt med på. (Vill passa på att be om ursäkt för alla parkeringar vi förstört)
Utöver det hade jag tydligen hål i avgassystemet, dåliga däck (nahe), handbromsen och färdbromsarna var dåliga.
Två av dessa fel är åtgärdade nu. Resten av dem kostar tydligen inga stora pengar, så det var ju för väl. Den kluriga delen ligger i hur fän vi ska flytta rutan från den andra Forden vi köpte, till min. Men det blir nog ett projekt för endast Jimmy tror jag. : )

Vi har nu bestämt oss för att vi ska åkt till Sälen på semester. Har tittat på en sida som förmedlar sommarstugor och hittade en som var så fin att jag fick tårar i ögonen. Där ska vi sola, bada och äta gott i tre dar. Har inte tänkt att titta runt någonting alls. Får hoppas att Herrn känner det samma. Vill bara bort och verkligen koppla av och skämmas bort. Förvisso fanns det möjlighet att gå på bäversafari, vilket iaf lockar mig väldigt mycket. Bara för att sedan kunna säga att man varit på bäversafari. : )
Jimmy fyller år en av dagarna vi är borta, så nu måste jag verkligen se till att komma på något bra att ge honom. Jag håller på att bli tokig. Det har verkligen är intresserad av, bilar, är något som jag inte alls kan något om. De enda jag vet är att det han vill ha är svindyrt... Ah, vi får se vad det blir.

Nu är det inte så långt kvar tills han är hemma på heltid. Den här veckan är kortis och nästa jobbar han i Norrköping. Sen är det semester för oss båda på det. Det kommer nog blir rätt bra det här ändå

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh jag ska besikta bilen imorgon, grr! Det kommer gå åt skogen! Men men!

Jag har med bokat semester, ska bli så skönt! :) Hälsa Jimpa!

2009-05-19 @ 22:33:19
URL: http://sandracrx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0