Senaste nytt, så att säga

Jag är så trött idag. Vill egentligen bara lägga mig i sängen och bara ligga där resten av dagen. Men givetvis måste jag ju vara hungrig som en tok. Ska iväg med pappa och handla lite sen med. Hade tänkt att försöka hitta mig en kofta. Den jag har nu har jag varit duktig och förstört med en ludd-borttagare.

Är ledig i två dagar nu, vilket jag sett fram emot som en tok. Efter det jobbar jag torsdag- fredag, sen ledig helgen igen. Ska bli skönt att vara ledig den här helgen. Ska se till att fira Raggarn då. Kändes skit att det inte blev av den här helgen när det var så mycket folk som skulle det. Förvisso lär ju den här helgen slå allt, iom att jag är där. ; )
När jag vaknade imorse var så jättetrött. Sov dåligt i natt och vaknade flera gånger om. De första fem minuterna av min dag låg jag och funderade på hur jag skulle kunna ta mig ur den här arbetsdagen. Allt från att fråga om man får ledigt, eller att byta pass med någon alternativt att min mamma ringer och sjukanmäler mig. Såhär i efterhand förstår jag ju att det är ganska absurda tankar. Men som sagt, trött.

Jag har börjat känna att jag vill flytta. Jag vill ha något större med Jimmy. Något som får oss att känna att det här är ett riktigt hem. Jag är en sån som vill ha det skrymsligt och mysigt hemma. Den här lägenheten är så öppen och kal att jag nästan får lite torgskräck. Det finns jättefina tvåor i samma område som vi bor i nu. Ska hålla ögonen öppna lite efter det tror jag. Det största problemet ligger dock i att de möbler vi har idag, inte riktigt skulle fungera i en så stor lägenhet. De är ju väldigt anpassade efter den här lägenhetens storlek. Som det är nu så har vi inte pengar över för att varken köpa ny möbler eller spara ihop till några.
Satt uppe igårkväll (kanske därför jag är helt förstörd idag?) och försökte få koll på slantarna. Och nu känns det som om att det blir ändring i stugan. För en flytt skulle vara skönt känner jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0